רישיון קבלן הוא מסמך המאפשר לחברה להעסיק אדם פרטי כקבלן. זה לא אותו דבר כמו שכיר. רישיון קבלן משמש חברות הזקוקות למיומנויות וכישרונות ספציפיים לפרויקט, אך אינן רוצות להעסיק אותם במשרה מלאה. תהליך הוצאת רישיון קבלן אורך בדרך כלל כשבועיים, אך הוא יכול לקחת יותר זמן אם יש סיבוכים או אם למבקש החוזה אין את כל המסמכים הנדרשים. רישיון קבלן הוא מסמך רשמי המונפק על ידי גורם ממשלתי המאפשר למחזיק לבצע פעולות מסחר או עסק מסוימות. לרוב, היא מונפקת לקבלנים שאינם עובדי החברה בה הם עובדים. מעסיק רשאי לדרוש רישיון קבלן לפני העסקתם שכן הוא צריך להבטיח שהאדם יוכל לעבוד כחוק בארץ. הרשות המנפיקה לרוב דורשת מהאדם להציג מסמכים כגון דרכון וויזה בתוקף.
רישיון קבלן
רישיון קבלן הוא מסמך המעיד כי לאדם פרטי יש סמכות חוקית לתת שירות. רישיון קבלן מונפק לרוב על ידי המדינה או העירייה שבה מתגורר הפרט. על מנת להיות זכאי לרישיון קבלן יש לעמוד בדרישות ספציפיות. אלה עשויים לכלול:
- חייב להיות בן 18 לפחות
- חייבים להיות בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בתחומם
- לא חייב להיות הרשעות בפלילים
- אסור להירשם כעבריין מין
—
רישיון קבלן הוא רישיון המאפשר לבעל התקשרות לעבודה. סוג זה של רישיון נדרש בדרך כלל על פי חוק ומונפק על ידי מדינה או ממשלה מקומית. רישיון קבלן יכול להיות רישיון יחיד או עסק. ניתן להשתמש בו גם כחלופה לביטוח אחריות כללית וניתן לקבלו מסוכן או מתווך, וכן ישירות מסוכנות הרישוי של המדינה.
רישיון קבלן הוא רישיון הניתן לאנשים המספקים שירותים מקצועיים. היא מונפקת על ידי המדינה ומאפשרת לפרט לפעול באופן חוקי כקבלן עצמאי בתחומי שיפוט שונים. הדרישות לקבלת הרישיון משתנות ממדינה למדינה וכוללות בדרך כלל מילוי בקשה, תשלום אגרה והעברת בדיקת רקע. הוצאת רישיון קבלן יכולה להתבצע מסיבות שונות. סיבה נפוצה להנפקה היא כאשר מישהו מספק שירותים מקצועיים אך אינו רוצה שיתייחסו אליו כאל עובד של החברה איתה הוא עובד. כשזה קורה, זה יהיה מועיל לשני הצדדים אם יהיה להם חוזה כלשהו שמתאר איך יהיו מערכת היחסים ביניהם. ייתכן גם שמישהו יצטרך להשיג אחד אם הוא מספק שירותים מקצועיים באזור שיפוט אחר ואין לו מערכת רישוי דומה במקום בו הוא מתגורר.
—
הוצאת רישיון קבלן רשום בישראל היא שלב חשוב בתהליך פתיחת עסק חדש. סעיף זה מתמקד בצעדים שיש לנקוט לפני הגשת בקשה לרישיון זה.
שלב 1:
לפני הגשת בקשה לרישיון קבלן, יש לרשום תחילה את העסק שלו בגורם הממשלתי המתאים. לאחר מכן הסוכנות הממשלתית תנפיק מספר זיהוי מעסיק (EIN). ניתן להשתמש במספר זה בכל האפליקציות האחרות והוא יזהה את החברה שלך כמעסיק לגיטימי.
שלב 2:
לאחר ההרשמה, עליך לקבל את מספר זיהוי המס שלך ולהגיש את כל החזרי המס הנחוצים. זה נעשה על ידי הגשת טופס SS-4 למס הכנסה (IRS) ותשלום כל העמלות הרלוונטיות. תצטרך גם לקבל מספר זיהוי מעסיק (EIN) אם עדיין אין לך כזה מהרישום שלך בסוכנות הממשלתית המתאימה.
שלב 3:
לאחר שהשגת את שני המספרים הללו, אתה מוכן להגיש בקשה